Opći uvjeti poslovanja

§1 Područje primjene

  1. Ovi Opći uvjeti poslovanja primjenjuju se na sve ugovore sklopljene putem naše internetske trgovine na www.paketnagranici.ba (dalje “Internetska trgovina”) između paketnagranici i kupca. Svi ostali opći uvjeti poslovanja od strane kupca izričito su isključeni. Ne priznajemo uvjete kupca koji su suprotni ili odstupaju od naših uvjeta, osim ako pismeno ne prihvatimo njihovu primjenu.

    2. Potrošač je svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao u svrhe koje nisu povezane s njezinom poslovnom ili samostalnom profesionalnom djelatnošću.

    3. Poduzetnik je fizička ili pravna osoba koja sklapa pravni posao u svrhu poslovanja ili samostalne profesionalne djelatnosti.

    4. Paketnagranici zadržava pravo mijenjati važeće opće uvjete poslovanja sa suglasnosti kupca. Ako se promjene smatraju prihvatljivima za kupca s obzirom na interese paketnagranici, kupac će biti pravovremeno obaviješten. Ako kupac ne prigovori u roku od četiri tjedna nakon primitka obavijesti o promjeni, smatra se da je promjena prihvaćena. Pružatelj usluge obvezuje se obavijestiti kupca o posljedicama neulaganja prigovora.

§2 Zaključivanje ugovora, jezik ugovora, raskid

  1. Prikaz naših usluga u internetskoj trgovini nije pravno obvezujuća ponuda, već poziv kupcu da nam pošalje pravno obvezujuću ponudu. Kupac potvrđuje registracijom “Uvjete i Pravila”. Proces registracije možete prekinuti u bilo kojem trenutku zatvaranjem prozora preglednika. U točki 2. detaljno se opisuje sklapanje ugovora.

2 Obvezujući ugovor sklapa se na sljedeći način:

Kada kupac naruči robu i ona stigne kod jednog od naših partnera, ugovor postaje obvezujući čim naš partner pošalje potvrdu narudžbe. Narudžba mora biti u skladu s “Uvjete i Pravila ” koje je kupac potvrdio tijekom registracije.

  1. Svaka potvrda narudžbe od jednog od naših partnera pokreće poseban ugovor.
  2. Jezik ugovora je hrvatski.

    5. Ugovor završava kada kupac plati robu kod našeg partnera i preuzme je.

§3 Mogućnosti pohrane, pristup ugovoru

  1. Ovi opći uvjeti poslovanja možete pregledati na našoj internetskoj stranici www.paketnagranici.ba.

    2. Ovi opći uvjeti poslovanja možete ispisati ili spremiti pomoću funkcije vašeg internetskog preglednika.

§4 Cijene, fakturiranje, uvjeti plaćanja

  1. Cijene u Internetskoj trgovini su one koje vrijede u trenutku narudžbe. Cijene paketnagranici uključuju sve troškove, uključujući PDV. Carinske pristojbe nisu uključene i kupac ih mora platiti zasebno. Carinjenje se vrši samo po dogovoru i uz posebnu naknadu.

    2. Naše usluge nudimo u Hrvatskoj.

    3. Partnerska trgovina može odlučiti kako se može platiti na licu mjesta. U svakom slučaju, kupac može platiti gotovinom u eurima.

§5 Opis usluge

  1. Paketnagranici osigurava adrese isporuke svojih partnera za dostavu i/ili skladištenje paketa, pisama ili drugih predmeta (dalje “pošiljke”). Kupac može samostalno odabrati partnera u internetskoj trgovini. Prihvaćanje, skladištenje i izdavanje pošiljki odgovornost su partnera.
  2. U kombinaciji s adresom isporuke, imenom kupca te osobnim brojem koji daje paketnagranici, kupac može slati pošiljke na tu adresu. Adresa isporuke uvijek ima sljedeći oblik (primjer):
  • Paketshop Paketnagranici (specifično ime paketshopa)
  • Ivan Horvat Ivan-73 (Ime + prezime + osobni broj)
  • Ulica od paketshopa
  • Poštanski broj i grad od paketshopa
  1. Partneri preuzimaju sve pošiljke u ime kupca.
  2. Prihvaćanje pošiljki bez prepoznatljivog broja kupca može biti odbijeno od strane partnera. Ako se pošiljka ipak prihvati bez jasne identifikacije, naplaćuje se dodatna naknada prema stvarnim troškovima naših partnera.
  3. Partneri od paketnagranici skladište pošiljke do 30 dana od datuma isporuke bez dodatne naknade. Nakon toga, skladištenje se naplaćuje dnevno ili tjedno, prema važećem cjeniku.
  4. Paketnagranici ili njegovi partneri nisu obvezni otvarati, obrađivati, ponovno slati ili isporučivati pošiljke. Ako se paket ne može povezati s određenim kupcem i ako kupac nije identificiran, partner ima pravo otvoriti paket, ali nije dužan to učiniti. Posebni dogovori zahtijevaju dodatnu naknadu po stvarnim troškovima naših partnera.
  5. Paketnagranici ili partneri nisu odgovorni za primanje službenih ili sudskih pošiljki. Ako se one prime zbog neprepoznatljivosti, nisu odgovorni za pravovremeno slanje. Odgovornost je ograničena osim u slučaju namjernog ili grubog nemara.
  6. Paketnagranici nije odgovoran za to što prodavač šalje robu. Nema obveza prema odabranom prijevozniku. Nema odgovornosti za neispunjavanje obveza iz osnovnog ugovora s prodavačem. Nema obveze prihvata Europaleta ili velikih pošiljki osim ako je to izričito dogovoreno. Ako kupac odabere isporuku “besplatno do pločnika”, paketnagranici može naplatiti dodatne troškove za skladištenje.
  7. Paketnagranici i/ili njegovi partneri nisu dužni davati informacije o specifičnim podacima paketa. Upiti putem telefona ili e-pošte o pošiljci ne moraju biti odgovarani. Ako partneri odluče odgovoriti na ove upite kao dodatne usluge, to može biti naplaćeno prema stvarnim troškovima naših partnera.

§6 Obveze kupca

  1. Kupac je dužan dostaviti svoje podatke, uključujući ime i prezime, telefonski broj i e-adresu, paketnagranici. Kupac je odgovoran za funkcioniranje broja telefona i e-adrese (npr. da poštanski sandučić nije pun ili blokiran, te da e-pošta nije filtrirana kao neželjena). Promjene tih podataka moraju se odmah prijaviti paketnagranici ili ažurirati u korisničkom računu.
  2. Prilikom preuzimanja pošiljke, kupac mora dokazati svoj identitet putem osobne iskaznice, putovnice ili identifikacijske kartice. Paketnagranici zadržava pravo izrade kopija ovih identifikacijskih dokumenata. Stoga je potrebno da kupac osobno obavi prvo preuzimanje, a ne preko opunomoćenika. Prilikom preuzimanja pošiljke, kupac i/ili njegov opunomoćenik obvezni su provjeriti pošiljku za točnost i moguće oštećenje.
  3. Ni paketnagranici niti njegovi partneri ne smiju se koristiti kao adresa za račune ili druga korespondencija kupca. Ako se ovo pravilo prekrši, paketnagranici može blokirati korisnički račun i naplatiti kaznu od 10 Eura po prekršaju. Ako kupac živi izvan zemlje u kojoj je roba kupljena, mora to prijaviti prodavaču ili drugim trećim stranama.
  4. Kupac ne smije odabrati isporuku “besplatno do pločnika”.
  5. Ako kupac primi pošiljku koja je očito oštećena (npr. poderana ambalaža) i/ili nije namijenjena njemu (npr. drugi primatelj na paketu), kupac ne smije odvesti robu, već mora odmah obavijestiti odgovornog partnera. Ako se situacija ne može razjasniti na licu mjesta, pošiljka treba ostati kod partnera dok se ne razjasni s paketnagranici. Ako kupac ipak odnese pošiljku, time potvrđuje da je zadovoljan paketom, naš servis je završen, i nema naknadnih potraživanja. Naši partneri prihvaćaju robu kakva je isporučena. Eventualna oštećenja kupac treba razjasniti s odgovarajućim dostavljačima.
  6. Kupac je odgovoran za pridržavanje carinskih propisa. Ako primi pogrešnu pošiljku, mora je odmah vratiti paketnagranici ili njegovom partneru.
  7. Korisnička brojka i adresa isporuke smiju se koristiti samo od strane registriranih kupaca paketnagranici. Za kršenje ovog pravila kupac snosi odgovornost.
  8. Kupac je obvezan ukloniti ambalažni materijal ili otpad na vlastiti trošak. Ako partner zbrinjava otpad, kupac snosi troškove.
  9. Upiti o dolasku pošiljke ili zahtjevi za preuzimanje prije službene obavijesti od paketnagranici nisu dopušteni. Partner obično ima 24 sata da obavijesti kupca o dolasku pošiljke. Izdavanje pošiljke može se izvršiti tek nakon službene obavijesti.
  10. Izdavanje pošiljki obavlja samo osoblje partnera. Kupac ne smije sam tražiti ili uzimati pošiljke.
  11. Paketne pošiljke moraju se preuzeti unutar 30 dana od obavijesti o dolasku. Ako se pošiljke ne preuzmu unutar dva mjeseca, paketnagranici može vratiti pošiljku prodavaču, otvoriti je, prodati je ili javno prodati. Ako se ne može dostaviti obavijest zbog promjene adrese ili e-adrese kupca, paketnagranici zadržava pravo javne prodaje, uništavanja ili drugih radnji. Ako se ostvareni prihod razlikuje od troškova, preostali iznos će biti pohranjen za kupca.
  12. Pismo-pošiljke moraju se preuzeti unutar 30 dana od obavijesti o dolasku. Ako kupac ne preuzme pošiljku unutar tog roka, Paketnagranici može je poslati natrag u centralu u Makarsku. Tamo se pošiljke razvrstavaju prema kategorijama:
  • Reklamne pošiljke
  • Važna pisma, kao što su obavijesti o naplati ili odvjetnička pisma
  • Ostalo

Paketnagranici može odmah uništiti reklamne pošiljke i vratiti važna pisma na pošiljatelja. Poštanske i rukovanje troškove snosi kupac prema cjeniku “troškovi povrata”. Ostale pošiljke se zadržavaju dva mjeseca, a zatim se uništavaju na trošak kupca.

  1. Isključene pošiljke

Sljedeće pošiljke nisu dio usluga paketnagranici i ne smiju se dostavljati na adresu prema §5:

Pošiljke sa zabranjenim ili opasnim sadržajem

Primjer: Boje/ljepila, lakovi, parfemi, lak za nokte, vatromet, šibice, plinski upaljači/kertridži, sprejevi, baterije, automobilske baterije, vatrogasni aparati, zračni jastuci

Pošiljke sa otrovima

Neodgovarajuće pakirane pošiljke

Primjer: Nepravilno pakirane ili bez zaštite od curenja

Pošiljke sa vrijednostima

Primjer: Umjetnine, antikviteti, poštanske marke kao kolekcionarski predmeti, vrijednosni papiri, plemeniti metali, drago kamenje, novac i druga važeća sredstva plaćanja

Pošiljke sa  pokvarljivim ili temperaturno osjetljivim robama

Primjer: Hrana, biljke, uključujući sjemenke, sadnice, itd., te stvari koje podliježu službenoj kontroli ili životinjskoj hrani

Pošiljke sa živim ili mrtvim ostacima životinja

Primjer: Svi tipovi životinja, posebno egzotične vrste, taksidermija, kože životinja, itd.,

urne, ljudski ostaci, itd.

Pošiljke sa sadržajima koji krše zakonske propise ili podliježu posebnim izvoznim, uvoznim ili carinskim propisima

Primjer: Zakon o oružju, zakoni o lijekovima

 

§7 Zakašnjenje

Ako kupac kasni s plaćanjem, paketnagranici zadržava pravo prihvatiti ili izdati pošiljke samo uz prethodnu uplatu. Paketnagranici također zadržava pravo odmah blokirati korisnički broj ili poštanski pretinac.

§8 Pravo na odustajanje

Potrošači imaju pravo odustati od ugovora unutar četrnaest dana. Međutim, ako je paket već kod našeg partnera ili je na putu, kupac nema pravo odustati od ugovora.

Obavijest o pravu na odustajanje

Pravo na odustajanje

Imate pravo odustati od ovog ugovora unutar 14 dana bez navođenja razloga. Rok za odustajanje je 14 dana od dana sklapanja ugovora. Da biste iskoristili svoje pravo na odustajanje, morate nas obavijestiti (PORTAL PACK d.o.o., Makarska (Grad Makarska), Gradišćanskih Hrvata 22, e-pošta: info@paketnagranici.ba) putem jasne izjave (npr. pismom poslanim poštom, faksom ili e-poštom). Možete koristiti priloženi obrazac za odustajanje, ali to nije obavezno.

Da biste ispoštovali rok za odustajanje, dovoljno je da pošaljete obavijest o odustajanju prije isteka roka.

Posljedice odustajanja

Ako odustanete od ovog ugovora, moramo vam vratiti sve uplate koje smo primili od vas, uključujući troškove dostave (osim dodatnih troškova koji nastaju ako odaberete drugačiji način dostave od najjeftinijeg standardnog načina dostave koji nudimo), bez odgode i najkasnije unutar 14 dana od dana kada smo primili vašu obavijest o odustajanju od ovog ugovora. Za ovaj povrat koristit ćemo isti način plaćanja koji ste koristili u prvotnoj transakciji, osim ako nije izričito dogovoreno drugačije; u svakom slučaju, neće vam biti naplaćene nikakve naknade zbog povrata. Ako ste zatražili da usluga počne tijekom razdoblja odustajanja, možete biti odgovorni za proporcionalni dio troškova za pružene usluge do trenutka kada ste nas obavijestili o odustajanju.

Kraj obavijesti o odustajanju

Poduzetnicima ne dajemo pravo na odustajanje.

Obrazac za odustajanje

(Ako želite odustati od ugovora, molimo vas da ispunite ovaj obrazac i pošaljete ga natrag.)

Na: PORTAL PACK d.o.o., Makarska (Grad Makarska), Gradišćanskih Hrvata 22, e-pošta: info@paketnagranici.ba

Ovim odustajem/o () od ugovora koji sam/o () sklopio/li () za kupnju sljedećih stvari ()/pružanje sljedećih usluga (*).

Narudžba izvršena ()/primljena ()

Ime potrošača/korisnika

Adresa potrošača/korisnika

Potpis potrošača/korisnika (samo kod komunikacije putem papira)

Datum

(* Neprimjereno precrtati)

§9 Prava na jamstvo

Potrošači imaju zakonska prava na jamstvo. Poduzetnicima je razdoblje jamstva ograničeno na jednu godinu. Ova ograničenja ne vrijede za potraživanja za naknadu štete ili povrede obveza, kako je navedeno u odjeljku 11.

Evo prijevod na hrvatski jezik s promijenjenim referencijama na “paketnagranici”:

§10 Opća ograničenja odgovornosti

  1. Bez obzira na odredbe o jamstvu i druge posebne odredbe u ovim uvjetima, u slučajevima kada je došlo do povrede obveze, primjenjuju se sljedeće odredbe:

Mi preuzimamo odgovornost za naše zaposlenike, izvršitelje i pomoćnike u izvršavanju štete neograničeno, čak i u slučaju lakog nemara, ako je došlo do ozljede ili narušavanja zdravlja, tijela ili života.

Ako povrijedimo osnovnu ugovornu obvezu, tj. onu koja je ključna za ispunjenje svrhe ugovora, odgovorni smo za namjeru, grubi nemar i laki nemar. U tim slučajevima, šteta je ograničena na tipično predvidljivu štetu. Ova granica odgovornosti određena je prema općim uvjetima poslovanja svih prijevoznika i iznosi maksimalno 500,00 €. Ako naša povreda obveze nije vezana uz osnovnu ugovornu obvezu, odgovorni smo za slučajeve grubog nemara i namjere.

  1. Naša odgovornost zbog prijevare ili prema Zakonu o odgovornosti za proizvode ostaje nepromijenjena.
  2. Kupac također snosi odgovornost ako nije ispunio svoje obveze (npr. nedovoljno prijavljivanje grešaka, organizacijske pogreške ili nedostatak sigurnosne kopije podataka).

§11 Centar za mirenje potrošača

Europska komisija pruža platformu za internetsko rješavanje sporova (OS-platforma). Platformu možete pronaći na sljedećoj poveznici: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Mi nismo spremni niti obvezni sudjelovati u postupcima rješavanja sporova pred centrom za mirenje potrošača. Za bilo kakva pitanja možete nas kontaktirati na e-adresu: info@paketnagranici.ba.

§12 Završne odredbe

Ako jedan ili više odredbi ovih uvjeta postanu nevažeće ili postoji praznina, ostali uvjeti ostaju na snazi. Strane su dužne zamijeniti nevažeću odredbu s onom koja najbolje odgovara ekonomskom cilju nevažeće odredbe.

Ako je kupac poduzetnik, isključivo mjesto nadležnosti je sjedište paketnagranici.

Ovi opći uvjeti poslovanja zaštićeni su autorskim pravom. Neovlašteno preuzimanje ovih uvjeta ili njihovih dijelova je kršenje autorskih prava i podliježe građanskoj i kaznenoj odgovornosti.